Pages

Sunday, August 8, 2010

Tetapkan Hati

Pagi tadi selepas balik dari breakfast ngan myLo and kiddos saya terserempak ngan seorang jiran saya yang dulu nya bertudung tapi tadi saya lihat dia tidak bertudung. Sebelum ini pun saya ada dengar jugak kawan2 yang dok bercerita pasal jiran saya ni yang sekejap bertudung, sekejap tidak. Sungguh saya tak faham dengan orang yang begini, kalau dah decide untuk pakai tudung kenapa tak tetap hati nya...

Satu lagi yang saya rasa tidak sesuai dengan imej orang yang bertudung, bila bertudung tapi pakai t-shirt lengan pendek dan berseluar ketat, kadang2 t-shirt yang dipakai tu senteng lagi sampai bila angkat tangan boleh nampak pusat, memang tak kena langsung. Tapi rata2 ke mana saja kita pergi sekarang memang boleh nampak orang2 yang begini, yang merosakkan imej orang bertudung.

Maaf, saya bukan nak condemn cara orang bertudung, lebih2 lagi saya yang tidak bertudung ini tapi kalau sudah terniat untuk bertudung seharusnya lah kita ikut adab2 yang sepatut nya untuk menutup aurat. Jangan bertudung tapi lebih kurang sama dengan mereka2 (macam saya) yang tidak bertudung...

Baru2 ni saya dapat email dari seorang kawan. Lebih kurang macam kes di atas lah, berbaju kurung tapi merosakkan imej orang yang berbaju kurung... Hrrmmmm

Ini memang dah kira over lah, pergi rumah orang kawin dengan berpakaian begini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...